Cyklovýlet - aneb Baťův kanál na kole

25. srpna 2016 v 16:04 |  Zážitky
O tom, že bychom si někam vyjeli, jsme přemýšleli už hodně dlouho. Nevěděli jsme kam a právě Baťův kanál nedaleko Uherského Hradiště se zdál jako dobrá volba.

Vyrazili jsme v sobotu 20.8. ráno ihned poté, co jsme se s dědou domluvili po telefonu na užitečných informacích ohkedně přepravy kol, času a místě srazu. Náš středobod byl kroměřížský Kaufland. Na mapě cesta k onomu obchoďáku vypadala jednoduše. Jen projet kruháč, minout několik okolních domů a za posledním se dát doprava. To bychom ovšem nebyli my, abychom nezabloudili. Ještěže v Kroměříži byly právě hody a po ulici se potulovalo několik lidských individuí. Jedno z nich jsme spolu s téměř neslyšným pištěním brzd odchytli a zeptali se ho na cestu. Pán byl naštěstí (ještě) "při smyslech" a ochotně nám radil kam dál, zatímco babička s dědou a tetou, kteří seděli v autě za námi, netrpělivě natahovali uši. "Musíte se vrátit, projet světelnou křižovatku a tam už vás to nasměruje", vysvětloval chodec. My poděkovali a podle jeho pokynů pokračovali v cestě.
"Hurá!", zajásali jsme, když se po pravé straně vozovky náhle objevila tabulka s nápisem "Kaufland doprava 100 m". Dojeli jsme na místo, zaparkovali a šli se seznámit se všemi členy výpravy. Jelo nás celkem 17. Pak jsme sundali kola ze zahrádky a během chvíle byli připraveni k odjezdu. Kolem Baťova kanálu vede krásná cyklostezka, na které jsme dostali první instrukce. "Vydáme se do Spytihněvu, tam si dáme oběd a rozhodneme se, jestli pojedeme dál nebo ne. Udělejte si mezi sebou rozestupy tak, aby při zabrždění do vás nikdo nevrazil a držte se při pravé straně" zazněl hlas a my přikývli. Nasedli jsme zpátky na kola a šlapky se roztočily. V Otrokovicích jsme narazili na lávku, kde jsme museli přenést kola, ale ani to nám nezkazilo dobrou náladu.
Prosvištěli jsme Napajedly a ve Spytihněvi si dali malou pauzu. Posilnili jsme se uzenými koleny a smaženými hranolkami, odpočinuli si a vydali se vstříc městu, které následovalo - Babice.
Právě jsme projížděli přes most kolem zdymadla, když jsme ve vodě uviděli loď plnou svatebčanů. Čekala na dorovnání hladiny. Nechyběla mezi nimi ani nevěsta, která hned spolu s ostatními kamarádkami vylezla z lodi a plnoletým přinesla skleničky na připití. Když se voda dopustila, rozloučili jsme se a obě strany pokračovaly v cestě. Oni po vodě, my po cyklostezce. Až do Starého města. Tam jsme zavítali do dalšího - v pořadí už druhého - občerstvení, kde si zbytek posádky dal něco k jídlu, ostatní nanuka nebo točenou zmrzlinu a s plnými žaludky jsme po chvíli vyrazili na cestu zpět.
Celou dobu jsme se kochali krásnou přírodou kolem Baťova kanálu a nezapomněli jsme projet ani Birell bránou Nezastavitelných, která pro nás byla připravena v Napajedlech.
Byl to krásný výlet a doufám, že si ho všichni užili stejně dobře jako já.

1 člověk ohodnotil tento článek.